خط خبری بیستم بهمن 57
نوشته شده توسط : sadis

- مهدی بازرگان در یك سخنرانی در دانشگاه تهران، برنامه دولت موقت را اعلام كرد. او گفت : مأموریتی كه رهبر انقلاب به من داده است پرمخاطره ترین و سنگین ترین مأموریت در عمر 71 ساله مشروطیت ایران است كه به نخست وزیر ایران داده شده است . او در زمینه خطوط اصلی وظایف دولت موقت به عناوین زیر اشاره كرد : احراز و انتقال قدرت، ارائه و اثبات حقانیت (همان رفراندوم)، احیاء و اداره و اصلاح مملكت، انتخابات مجلس موسسان و ارجاع به آراء عمومی مردم برای تدوین و تصویب قانون اساسی جدید5، انتخابات مجلس شورای ملی، استعفا و تحویل كار به رئیس جمهوری و به دولت رسمی بعدی .

- هواداران قانون اساسی بار دیگر در ورزشگاه امجدیه( شیرودی كنونی ) گرد آمدند. این بار اجتماع‌كنندگان از فضای ورزشگاه خارج شده و در خیابان روزولت (شهید مفتح) تظاهرات كردند كه این تظاهرات منجر به درگیری شد.

- شب هنگام پخش تصاویر ورود امام از تلویزیون، صلوات همافران نیروی هوایی حاضر در پادگان نیروی هوایی تهران را در پی داشت، این كار خشم گارد حاضر را برانگیخت و درگیری مسلحانه بین آنان و همافران آغاز شد.

- مردم ساكن در اطراف خوابگاه همافران، هنگامی كه از حمله نیروی گارد به همافران آگاه شدند، اهالی خیابان‌های اطراف را با خبر كرده و طولی نكشید كه جمعیت انبوهی در كنار دیوار خوابگاه گرد آمدند و با فریاد الله‌اكبر حمایت خود را از همافران اعلام كردند.

- اجتماع مردم در كنار خوابگاه همافران نیروی هوایی كه از ساعت 10 شب آغاز شده بود همچنان ادامه داشت. ترس مردم این بود كه در صورت پراكنده شدن، نیروهای گارد، بار دیگر به همافران حمله كنند، لذا از دفتر حضرت امام كسب تكلیف كردند و دفتر امام توصیه كردند كه پراكنده نشوید.

- مردم در كنار خوابگاه نیروی هوایی همچنان شعار می‌دادند و خود را با آتش لاستیك‌های فرسوده گرم می كردند.

- در ساعت 3:30 بعد از نیمه شب مأموران حكومت نظامی با خودروهای نظامی و در حالیكه از دور با شلیك هوایی رگبار مسلسل‌ها درصدد ترساندن مردم بودند، به اجتماع مردم حمله كردند.

- مردم به كوچه‌های اطراف پناه بردند اما مأمورین توانستند یكصد و پنجاه و دو نفر را دستگیر و به محل استقرار حكومت نظامی در یكی از كلانتری های تهران منتقل كنند.

- در بین دستگیر شدگان از همه قشر دانشجو، روحانی،دانش آموز و ... دیده می شد.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: